tisdag 8 april 2014

- ALLA HAR KOMPLEX -


Jag fick en plötslig lust att skriva ett lite seriösare inlägg om komplex.
Jag vill börja med att säga att jag inte är arg när jag skriver detta, alltså ingen attack mot någon, utan helt allmänt bara en fundering som slagit mig. 
Alltför ofta händer det att folk kollar på såkallade ''smala'' människor och tycker att de inte har något att klaga över eftersom ''men se på dig själv, du är ju perfekt!''. Bara för ens kropps storlek. Det har hänt mig och därför vill jag bara upplysa om att jag inte alltid är världens självsäkraste person och verkligen inte bara för att jag anses vara ''smal''. Det finns gott och ont i allting. Jag har tillexempel, som tidigare nämnt, genomgått 9 operationer, vilket har resulterat till 12 ärr ganska så utspritt på kroppen. Ibland tänker jag inte på saken men ibland kan det vara jätte jobbigt att gå till stranden och se ner på ens ben, arm, axel eller något annat och se dedär fula ärren och tänka att alla andra ser på dom också, fast det oftast är bara en själv som ser dem. Det är något jag inte kan göra åt utan bara måste acceptera att jag inte någonsin kommer ha helt perfekt jämn hy. Men det är inte så lätt alltid. På tal om hy har jag inte heller någon silkeslen hy, utan de uppstår ojämnheter och finnar, dessutom har jag en tendens av att rodna väldigt lätt och blir därför jätte snabbt röd i ansiktet utan en bra foundation och puder. Det tredje och sista som jag tänkte nämna nu är att jag inte har några melonpattar heller. Haha, nu menar jag ju inte att jag önskade att jag hade typ Ö-kupa (överdriver) men små bröst är något som många tjejer blir osäkra över, även jag.
Då frågar jag dig, skulle du vilja byta ut din storlek mot min och då få mina ärr och problemhy på köpet?
Man kan sätta allt i perspektiv, och jag kan med 99% säkerhet att det inte finns en enda en person där ute som har ALLT den vill ha. Alla har sina egna styrkor och svagheter, och alla skall få ha det. Klart det är lätt för mig också att säga att jag vill ha hennes hy, hennes bröst och hennes rumpa. Men i slutändan så går det inte att jämföra sig med någon annan eftersom alla tycker olika om saker och ting.
Jag har en känsla av att dethär blev aningen flummigt men vad jag ville poängtera med detta är att alla har sina komplex, stora och små, långa och korta. Det bästa man kan göra är att bli den bästa versionen av sig själv och acceptera sina svagheter. I mitt fall är ärren en svaghet i mitt utseende, men det är också något som definierar mig, och när jag blir osäker pågrund av dem måste jag bara påminna mig om det. :) Gör ni detsamma!

KRAM ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ner vad än du har på hjärtat !