tisdag 2 april 2013

Ingen rast ingen ro

Jeans, HM // Rutigskjorta, Primark // Svartskjorta och mössa, mammas 

Vet ni dendär känslan då bara tiden går alltför långsamt? Typ väntan till sommaren, födelsedag, veckoslut, överlag såndäna grejer. Men så genast då man har en deadline till något så går 6 veckor på 1 sekund. Det är känslan jag har nu. 6 veckor, vilket jag missat 2, har jag gått 7 kurser och är nu mitt i provveckan och känns som jag är helt fullkomligt borta. Kan typ ingenting och måste ändå bara stressläsa och lära sig allt på en dag. Så jädrans jobbigt. Motivationen till skolan är helt död. Har ingen lust att läsa. Ingen lust att skriva prov, inte alls. Vill bara ligga hemma och kolla på serier, äta choklad och sova. Men samtidigt vill jag höja mina vitsord, jag vill träna, vilket jag inte får ännu på 3 veckor, jag vill alltför mycket. Så blir det så att man sitter här och skriver istället.

Var förövrigt på kaffe med Heidi idag, och så kom hon ännu hit en sväng efteråt och vi satt och talade bara, riktigt skönt att bara koppla bort tankarna ibland. Ska dessutom ringa efter och se om jag får sommarjobb imorgon, det var en av sakerna vi talade om. Skall söka till ett ställe som Heidi jobbat på de senaste somrarna, det är bra betalt och ja, hoppeligen får jag det. I mean, I could really use the money. eh

Nu..cellbiologi


2 kommentarer:

Skriv ner vad än du har på hjärtat !