måndag 29 oktober 2012

ZOMBIE

Har varit i full gång sedan halv 8 på morgonen ändå tills dansen tog slut kl 6. JAG ÄR HELT SLUT

Som jag sa, hade vi skolfotboll idag. Vi förälorade första matchen med ett mål :( MEN vi vann andra matchen 8-0 och kom därför OCKSÅ vidare till finalen som hålls i Närpes denna fredag ! Tänk hur jädrans tufft det skulle vara om vi skulle vinna guld? Wow, det är verkligen vad vi siktar på! Det negativa är ju att närpes är en 3 timmars bussresa från Åbo. Och vår första match på fredag börjar 09.30.. Så, räkna där. Nej, det orkar ni inte det vet jag ;) haha. Detta betyder alltså att vi skall starta från skolan 05.00 på morgonen. Jag far då till Freddu övernatt eftersom hon bor i stan, för inga bussar går så tidigt på morgonen.

Något annat som slog mig idag var när jag fick höra att typ tidernas största orkan är på väg mot NewYork? Och mina föräldrar + äldsta bror skall dit på torsdag! Dethär är så typiskt vår familjs tur. Håller bara tummarna att flygen skall gå ändå så dom slipper iväg! Min pappa ska nämligen springa New York Marathon och det är liksom 'bas orsaken' varför de far. Då kanske ni undrar, men ööh, är inte jag sur eftersom jag blir hemma? Nej, det är väldigt simpelt.
 Eftersom min andra storebror är i militären och min lillebror inte är påväg, kommer min farmor hit, och eftersom min lillebror är lite speciell så behöver han extra uppmärksamhet och någon som känner honom ordentligt på daglig basis. Så jag stannar hemma som en 'safety blanket'-ish. hehe. Och dessutom så har jag varit i New York med min pappa i April 2010 :)

Herrejessus så långt detta blev men ja. Ibland har jag svårt att förkorta mig hehe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv ner vad än du har på hjärtat !